Brak produktów w koszyku.
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego określający zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep,
zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Klienta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki w prawie odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacja produktu
§ 10 Dane osobowe i cookies
§ 11 Opinie w sklepie internetowym
§ 12 Własność intelektualna
§ 13 Rodzaj i zakres usług elektronicznych
§ 14 Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
§ 15 Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
§ 16 Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
§ 17 Pozostałe postanowienia
Załącznik nr 1: Wzór formularza zwrotu/odstąpienia od umowy sprzedaży-zakupu, wraz z objaśnieniem
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – oznaczone indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach, stanowi nieodpłatną funkcję Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną);
Kupujący – każdy Klient lub Przedsiębiorca uprzywilejowany, kupujący w Sklepie, a także każdy podmiot potencjalnie zainteresowany zakupem w sklepie, to jest podejmujący czynności przygotowawcze do zakupu, w tym poprzez założenie Konta w Sklepie lub kontakt w celu rozpoznania oferty Sklepu.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, Usługodawcę.
pod adresem www.naturapomocna.pl.
Sprzedawca, Usługodawca – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą Samarytanka A. Różycka, pod skróconą nazwą Samarytanka (używaną dalej w tekście), przy ul. Wspólna 71, 00-687 Warszawa, NIP 5211549903.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz, będąca przedmiotem umowy zakupu-sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Kontakt kupującego ze Sprzedawcą jest możliwy:
- pod adresem pocztowym: Samarytanka, skr. pocztowa nr 42, UP Bruna 34, 03-522 Warszawa 8;
- pod adresem poczty elektronicznej: zamow@naturapomocna.pl;
- za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie Sklepu lub przy pomocy aktualnych danych podanych tamże do kontaktu ze Sprzedawcą.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego korzystania ze Sklepu potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu oraz przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy zakupu-sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- Aby otrzymać fakturę VAT należy poinformować o tym przy składaniu zamówienia.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez sklep internetowy www.naturapomocna.pl zostanie przesłane mailowo do klienta. Rozpoczęcie realizacji zamówienia może być w uzasadnionych przypadkach uwarunkowane telefoniczną rozmową mającą na celu weryfikację złożonego przez klienta zamówienia. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do anulowania złożonego zamówienia, kiedy ewentualna weryfikacja nie nastąpi.
- Odmowa przyjęcia złożonego przez klienta zamówienia będzie równoważne z naruszeniem niniejszego regulaminu i w zależności od indywidulanych okoliczności, może również skutkować tym, że pieniądze za towar nie będą zwrócone.
- Wszelkie niezgodności w dostawie tj. brak paragonu, faktury, gwarancji należy zgłaszać do 5 dni od dostawy przesyłki.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego: przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, firmy Samarytanka: 31194010763230104100000000, w banku Credit Agricole; za pośrednictwem usług dostępnych aktualnie na platformie płatniczej: Przelewy24, w tym m.in. BLIK i kartami płatniczymi i przelewami, o którym mowa w punkcie powyżej; za pobraniem, tj. gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego; gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 1 dnia roboczego od złożenia zamówienia.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Dostawy realizowane są za pośrednictwem firm pocztowych lub firmy kurierskich w dni robocze.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Towar zamówiony za pośrednictwem automatycznych zamówień w Sklepie jest dostarczany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do wybranych krajów. Główne produkty prezentowane w sklepie, takie jak Olejek Dobrego Samarytanina i Olejek Geraniowy Archanioła Michała mogą być dostarczone do dowolnego kraju, po zgłoszeniu chęci zakupu za granicą w formularzu kontaktowym Sklepu lub pod adresem poczty elektronicznej: zamow@naturapomocna.pl, a następnie dwustronnym uzgodnieniu indywidualnych warunków zakupu i dostawy.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący, w przedziale terminowym wskazanych przy zakupie.
- Przesyłki w sklepie o zawartości do 5 sztuk produktów o objętości 10 ml w zamówieniu są pakowane w taki sposób, by zmieściły się w standardowych skrzynkach pocztowych. Dlatego w przypadku nieobecności Kupującego w zależności od wyboru formy dostawy:
– za pośrednictwem Poczty Polskiej – przesyłka może być umieszczana w skrzynce pocztowej;
– za pośrednictwem dostaw kurierskich innych firm niż Poczta Polska w przypadku nieobecności Kupujący może wyrazić swoją wolę umieszczenia przesyłki w skrzynce pocztowej (np. telefonicznie, SMS-em w dniu dostawy), co z reguły jest dla kurierów wystarczającą podstawą do dostarczenia przesyłki bezpośrednio do skrzynki pocztowej znajdującej się pod adresem dostawy, zamiast przekazywania jej do samodzielnego odbioru z punktu danej firmy kurierskiej bądź odesłania przesyłki niedoręczonej. - W przypadku odrębnego uzgodnienia odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym miejscu i terminie realizacji wskazanym przez Sprzedawcę.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu oraz ust. 2, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W celu złożenia stosowanego oświadczenia Klient może posiłkować się wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku dwóch produktów takich jak: Olejek Dobrego Samarytanina i Olejek Geraniowy Archanioła Michała, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu złożenia stosownego oświadczenia o odstąpieniu od umowy Klient może posiłkować się wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Osoby, które mają obiektywne, w szczególności wynikające ze stanu zdrowia lub niepełnosprawności, trudności ze sporządzeniem oświadczenia w formie papierowej – mogą także treść poniższego oświadczenia przesłać w treści wiadomości, to jest bez skanu podpisu, na adres poczty elektronicznej zamow@naturapomocna.pl, zawierającej informację o dacie nadania przesyłki zwrotnej i za pośrednictwem jakiego przewoźnika.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni, z zastrzeżeniem ust. 2, od dnia:
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- W przypadku dwóch produktów takich jak Olejek Dobrego Samarytanina i Olejek Geraniowy Archanioła Michała, termin określony w ust. 5 wygasa po upływie 30 dni.
- Prawo odstąpienia od umowy zakupu-sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku umowy zakupu-sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu (tak jak przykładowo butelki z pierścieniem zabezpieczającym zastosowanych przy produktach takich jak: Olejek Dobrego Samarytanina, Oleje Geraniowy Archanioła Michała, Olej z oregano), której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, przy czym osobno konfekcjonowane do opakowań o innej objętości niż dostępne w Sklepie mogą być produkty takie jak Olejek Dobrego Samarytanina, Oleje Geraniowy Archanioła Michała, każdorazowo po osobnym uzgodnieniu warunków produktu przygotowanego na indywidulane zapytanie ofertowe.
§ 9 REKLAMACJA PRODUKTU
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamow@naturapomocna.pl lub listownie adres: Samarytanka, skr. pocztowa nr 42, UP Bruna 34, 03-522 Warszawa 8;
- W zawiadomieniu należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres wskazany w ust. 2. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Konsumentowi za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie, a na wniosek Konsumenta może być dodatkowo przekazana w formie papierowej.
§ 10 DANE OSOBOWE I COOKIES
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień, a także kontakt z Kupującymi, którzy już dokonali zakupów lub rozpoznają ofertę Sklepu i przygotowują się do zakupu. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa zakupu-sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c);
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- dobrowolna zgoda wyrażona przez Kupującego na przekazanie i przetwarzanie jego danych osobowych w związku z innymi działaniami, polegającymi w szczególności na kontaktowaniu się w celu rozpoznawania przez Kupującego oferty Sklepu, zgłaszaniu zapytań i otrzymywaniu odpowiedzi od Sklepu, rejestrowaniu danych w celu założenia stałego indywidualnego Konta w Sklepie, przekazywaniu opinii po zakupie, podejmowaniu innej korespondencji ze Sprzedawcą, a także zgoda na otrzymywanie korespondencji z informacjami handlowymi o ofercie Sklepu (art. 4 pkt 11 RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy zakupu-sprzedaży lub podjęcia innych czynności przez Sklep. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy zakupu-sprzedaży w Sklepie oraz utrzymywanie wszelkich kontaktów prowadzących do zakupu i wymiany opinii.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane, z zastrzeżeniem ust. 4, w okresach związanych z następującymi okolicznościami:
- przestanie obowiązywać umowa zakupu-sprzedaży zawarta między Kupującym a Sprzedawcą; na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
- w przypadku Kupującego, który nie zawarł umowy zakupu-sprzedaży, a założył konto w Sklepie, minęło 5 lat od ostatniego logowania bądź podejmowania w innej formie kontaktu ze Sprzedającym pośrednictwem Sklepu;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Dane są przetwarzane do momentu ich usunięcia, które następuje z końcem roku kalendarzowego, w którym nastąpią okoliczności o których mowa w ust. 3 pkt a, b, c, oraz do momentu niezwłocznego ich usunięcia, gdy wystąpi okoliczność, o której mowa w ust. 3 pkt d.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia danych w sytuacji, gdy zostały przekazane nie w celu realizacji obowiązku prawnego, ale na podstawie dobrowolnej zgody,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora,
a także prawo: wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie mogą być publikowane wraz z imieniem (z wyjątkiem sytuacji gdy imię jest na tyle jest unikatowe, że może przybliżać identyfikację konkretnej osoby) przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§ 12 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem:
www.naturapomocna.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 13 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Użytkowników, wykorzystywanych na zasadzie licencji lub dozwolonego użytku) są własnością Usługodawcy prowadzącego Sklep. - Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.naturapomocna.pl, bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.naturapomocna.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.naturapomocna.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej www.naturapomocna.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 13 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- prowadzenie Konta w Sklepie,
- korzystanie z Newslettera,
- korzystanie z Systemu Opinii.
- świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 14 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na zamieszczaniu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia Opinii albo zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa, włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 15 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamow@naturapomocna.pl.
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 16 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamow@naturapomocna.pl.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 17 POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 6 niniejszego paragrafu.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Postanowienia dotyczące towarów i umowy zakupu-sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi względem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego jest wyłączona.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAKUPU. Formularz ten należy wypełnić i odesłać wraz przesyłką ze zwracanymi towarami, tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
UWAGA: Kupujący może, ale nie musi skorzystać ze wzoru.
W przypadku braku możliwości wydrukowania poniższego wzoru informujemy, że oczywiście honorujemy także oświadczenia o odstąpieniu od umowy zakupu sporządzone pismem odręcznymi na dowolnej kartce i podpisane.
Osoby, które mają obiektywne, w szczególności wynikające ze stanu zdrowia lub z niepełnosprawności, trudności ze sporządzeniem oświadczenia w formie papierowej – w drodze wyjątku mogą także treść poniższego oświadczenia przesłać do nas w treści wiadomości e-mail na adres zamow@naturapomocna.pl (w takim wypadku będzie to wiadomość bez skanu podpisu) – wraz z informacją o nadaniu paczki i za pośrednictwem jakiego przewoźnika odbyła się wysyłka zwrotna.
WZÓR FORMULARZA ZWROTU/ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY-ZAKUPU:
Miejscowość, data …………………………………………..
ADRESAT:
SAMARYTANKA – zwroty:
skr. pocztowa nr 42
UP Bruna 34, 03-522 Warszawa 8
– Ja (Imię Nazwisko/Nazwa przedsiębiorcy uprzywilejowanego *)
…………………………………………………………………………………………………………………………………….
niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy zakupu następujących rzeczy,
w podanych obok ilościach:
……………………………………………………………………………………………………… ………………..
……………………………………………………………………………………………………… ………………..
……………………………………………………………………………………………………… ………………..
Numer konta, na które ma zostać dokonany zwrot należności:
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Adres e-mail: ………………………………………………….. Telefon: …………………………………………….
..………………………………………………………..………………….
podpis Klienta / Przedsiębiorcy uprzywilejowanego (niezbędny tylko w przypadku, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
(*) Niepotrzebne skreślić.